آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

مروری بر عطر ادکلن مردانه کرید اونتوس-Creed Aventus- از آغاز تا کنون و برترین مشابه های آن

کرید اونتوس مردانه-Creed Aventus– در سال ۲۰۱۰ و همزمان با جشن ۲۵۰ سالگی خانه عطر سلطنتی کرید و افتتاح فروشگاه کرید منهتن معرفی شد. نیویورک تایمز از آن به عنوان مسحور کننده یاد کرد.

کرید اونتوس –Creed Aventus  در عین شادابی و نشاط و وقار و ابهت خویش روح دراماتیک در هم آمیخته از جنگ و صلح را با بهره گرفتن از زندگی امپراطور ناپلئون به زیبایی هر چه تمامتر در قالبی سلطنتی و کاملا پادشاهانه نشان داده است. تضاد و پارادوکس عجیب و غریب درون این شیشه جادویی همگان را به سمت خویش می کشد تا به همه نشان دهد چه قدرت خیره کننده ای را با خود به یدک می کشد. نشان اسب سرکش و سوار آن سمبل افسار گسیختگی ناپلون بناپارت است که بر روی شیشه و جعبه آن به خوبی نمایان است.

عطر کرید اونتوس عطری است مردانه و بسیار جذاب. محبوب‌ترین و پر فروش ترین محصول برند گران قیمت کرید، در عین شادابی و نشاط و وقار و ابهت خویش روح دراماتیک در هم آمیخته از جنگ و صلح را به زیبایی هر چه تمامتر نشان داده است. تضاد و پارادوکس عجیب و غریب اونتوس مردانه جادویی است که همگان را به سمت خویش میکشد. عطر اونتوس مردانه بی شک یکی از موفق ترین عطرهای همه دوران هاست. عطری است بسیار جذاب که سریعا مورد توجه خانمها قرار میگیرد. قدرت پخش فوق العاده و ماندگاری مناسبی دارد و مخصوص آقایان جوان و میانسال لوکس پسند است.

عطر کرید اونتوس مردانه (Creed Aventus)، محصولی استثنائی و خارق العاده و فوق العاده ماندگار با پخش بوی منحصر بفرد و رایحه ای کاملا شیک و ماندگار و کلاسیک مخصوص آقایان جوان و میانسال می باشد.

Aventus کلمه ای است که از لغات باستانی گرفته شده و به معنای موفقیت است . جدیدترین تولید Creed ، عطریست که زندگی ناپلئون بناپارت را شبیه سازی میکند . این عطر بیانگر مردیست که حد و مرزی برای جاه طلبی های او وجود ندارد ، مردی افسانه ای و الهام بخش که چهره ی جهان را تغییر می دهد . Aventus به صورت سحر آمیزی این امپراطوری از دست رفته را دوباره زنده کرده و باز می گرداند.

  • رایحه اولیه : ترنج , آناناس , انگور فرنگی سیاه , سیب
    رایحه میانی : رز , یاس , چوب درخت قان , نعناع هندی
    رایحه پایه : وانیل , خزه درخت بلوط , عنبر , مشک

❶عطر ادکلن کرید اونتوس مردانه-Creed Aventus❶عطر ادکلن کرید اونتوس مردانه-Creed Aventus

مشهوریت برند کرید با عطر گرین آیریش تویید ساخته ی پییر بوردون (Pierre Bourdon) تو سال ۱۹۸۵ رقم خورد که در عصر خودش هم عطری ساختارشکن و نوآورانه محسوب میشد و از پرچمداران نهضتی شد که بعدها برای نزدیک به ۱۵ سال روی بازار عطرهای مردونه خیمه گسترده بود: آروماتیک گرین ها و فوژه های آکواتیک با ته مزه فلزی. این عطر موفقترین عطر کرید محسوب میشد تا وقتی که تو سال ۲۰۱۰ برند با عطر اونتوس کافه رو بهم ریخت.

بی شک اونتوس کپی-شده-ترین عطر عصر ماست، اما این عطر واقعا چی داره که این همه کپی، فیک، های کپی، روغن و مشابه براش ساخته شده؟

اونتوس در ابتدا (نسخه ی اولیه که رایحه کلاسیک و چرمی مانند داشت)  تلفیقی از یک رایحه کلاسیک چرمی شناخته شده مردونه با رایحه مدرن میوه ای و آروماتیک بود که در حد بین یک ترکیب شیپغ و کولونهای کلاسیک قرار میگرفت. ترکیبی که با یک اکورد مرکباتی برجسته شروع میکرد. لیمو، پرتقال و لیموترش، و از اونجا به فضای آروماتیک و تِرپنیکِ کاج میرسید که خودش راه رو برای بازی پچولی قدرتمند و رایحه تلخ چرمی باز میکرد. از فعل ماضی استفاده میکنم به این دلیل که پس از تغییر فرمول، این عطر دیگه اون ترکیب ساختارشکن و نوآورانه نیست، بلکه با اتکا به اسم و رسمی که نسخه ی اولیه به هم زد داره رایحه ای همه پسند و بدون ریسک رو میفروشه. همچین ترکیبی بی نظیره! 

مردها عاشق بوی چرمی توی عطرن حتی اگه فکر کنن از بوی چرم بدشون میاد. بنابراین عطرهایی مثل اونتوس هم رایحه چرمی رو طوری براشون سِرو میکنن که خطوط صورتشون به هم نریزه و کیف و حظ ببرن از رایحه ی چرمی که توی عطرشون وجود داره اما ازش بی خبرن!

معمولا روایح میوه ای رو با عطرهای زنونه به خاطر میاریم اما این قانون ناننوشته تا سال ۲۰۱۰ اعتبار داشت، تا وقتی که اونتوس وارد بازی شد. ساندیسِ سیب/آناناسِ اونتوس بارزترین ویژگی این عطره که باعث محبوبیت جهانی این عطر شد. هرچند که پیش از اون هم روایح میوه ای مشابه توی برندهای دیگه برای عطرهای اسپرت و سن پایین مردونه بکار رفته بود. مثلا برند بِنِتون چند تا از این گونه روایح میوه ای مردونه داشته.

در کنار رایحه میوه ای اونتوس، ته مزه ای از گل رز توی ترکیب عطر اونتوس به صورت مخفی وجود داره که به شکلی بسیار خفیف خودنمایی میکنه. این ماده که داماسکون (Damascone) نام داره، رایحه میوه ای مشخص و شیرینی داره که ته بویی از رز همراهیش میکنه. این ماده پس از ظهور ناهِما از گرلن (Guerlain Nahema) و دوز بالای اون تو دیور پویزن (Dior Poison) مطرح شد. این ماده به کرید این اجازه رو داد که برعکس بوی آناناس تو عطرهای دهه ۹۰ میلادی که شبیه بوی کنسرو آناناس بودن، رایحه ای واقعگرا و شفاف از این میوه رو ارائه بده. خلاقیت کرید نه تنها راه رو برای کپی از اونتوس باز کرد، بلکه ایده ی ساخت رایحه طبیعی آناناس رو هم لو داد. اما این فقط آناناس نبود که اونتوس رو محبوب کرد. دوز بالای آیزو ای سوپر و امبروکسان رایحه ی شروع عطر رو به صورت خارق العاده ای شفاف و دوست داشتنی جلوه میده. فرمولاسیون اونتوس خیلی ساده و مینیمالیسته و هر کدوم از عناصر عطر با دقت و معطوف به کاربردشون انتخاب شدن و بالانس بین این عناصر هم با دقت ساعت سازهای سوییسی تنظیم شده. هر چقدر هم بگیم این عطر همه گیر شده پس خز شده نمیتونیم منکر قابلیتهای تکنیکی این عطر بشیم.

نتیجه این که این ترکیب دقیق و حرفه ای تونست  یک موفقیت تجاری رو هم به همراه بیاره بدون اینکه حتی نیاز به تبلیغات داشته باشه. اما حرفه ای تر این که روایح همه پسند و آشنا توی ترکیبی نوآورانه و نوظهور قرار بگیرن و این یعنی آس پیک! اونتوس مطرحترین و پرفروشترین عطر کرید تا امروز هست و میشه گفت این عطر اسم برند رو تو گوش خیلیها که تا اون روز خبر از وجود همچین برندی نداشتن هم زمزمه کرد. موفقیتی که از روز اول تولد این عطر پیشبینی میشد.

عطر کرید اونتوس -ادکلن کرید اونتوس-Creed Aventusعطر کرید اونتوس -ادکلن کرید اونتوس-Creed Aventus

شکل ظاهری اونتوس هم تو موفقیت این عطر نقش خوبی ایفا کرد. متخصصین بازاریابیِ عطر خیلی بهتر از من و شما میدونن که یه چیزیه که از رایحه چرم هم بهتر میتونه مردها رو مجاب کنه برای خرید: برچسب For Men و شیشه ای که کمی زوایای مستحکم داشته باشه و لبه هاش گرد نباشه و رنگش به تونالیته های خاکستری یا آبی نزدیک باشه.

تغییرات اونتوس تا امروز

کرید اونتوس درسال ۲۰۱۱ وارد بازار جهانی شد. اونتوس ۲۰۱۱ با رایحه خیره کننده و پخش و ماندگاری فوق العاده به سرعت محبوب عطرپوشان ایرانی و جهانی شد. کرید اونتوس مردانه قطعا بزرگترین موفقیت تجاری کرید  از آغاز تا کنون بوده است و آنچه که در بازار ایران دیده میشود فروش دهها برابری نسبت به سایر محصولات کرید است.

تا سال ۲۰۱۳ و قبل از سخت گیریهای بهداشت جهانی تقریبا کیفیت کرید ثابت ماند البته تولیدات اولیه کمی چوبی تر بودند. مشخصه ظاهری تولیدات اولیه والف بلند بود. کیفیت شیشه ها نیز بهتر بود و مایع درون شیشه کمی غلیظ تر و پر رنگ تر بود. از سال ۲۰۱۴ به بعد تغییرات زیادی در کیفیت این ادکلن مردانه مشاهد شد.

در سال ۲۰۱۵ افت کیفیت به قدری بود که داد همگی بلند شد. پخش و ماندگاری به شدت افت کرده بود و تغییر رایحه نیز توسط مصرف کنندگان قبلی به راحتی قابل تشخیص بود.

درسال ۲۰۱۶ کرید سعی کرد تا کیفیت را دوباره احیا کند زیرا روند فروش جالب نبود. از طرفی رقیبان مشابه های خوب با قیمت بسیار نازل تر روانه بازار کرده بودند-حدود یک دهم قیمت کرید اونتوس-Creed Aventus مردانه.

در حال حاضر اونتوس مردانه قیمتی حدود ۳ میلیون تومان دارد و با توجه به اینکه در سالهای اخیر کیفیت این محصول نیز افت کرده بسیاری از افراد به دنبال یک جایگزین مناسب برای اونتوس هستن. 

 

 

بهترین مشابه ها با در نظر گرفتن قیمت و شباهت رایحه و کیفیت ظاهری بدین ترتیب است:

۱- کلاب دی نایت اینتنس از آرماف: شباهت رایحه بسیار بالا و پخش و ماندگاری مناسب این محصول واقعا عالیه. تولیدات اولیه کمی بهتر بودند وتنها ایراد این محصول به نظر من کیفیت پایین طراحی شیشه و کیفیت پایین شیشه وجعبه این محصول است. قیمت حدودا ۳۰۰ هزار تومان

عطر ادکلن آرماف کلاب د نویت اینتنس-Armaf Club de Nuit Intenseعطر ادکلن آرماف کلاب د نویت اینتنس-Armaf Club de Nuit Intense

۲-سوپر میسی نقره ای از افنان: شباهت رایحه قابل قبول است وکیفیت شیشه و بسته بندی بسیار خوب است.قیمت حدودا ۴۰۰ هزار تومان

عطر ادکلن افنان سوپر میسی-سوپر ماسی نقره ای-Afnan supremacyعطر ادکلن افنان سوپر میسی-سوپر ماسی نقره ای-Afnan supremacy

۳- اوریون از تیزیانا ترنزی: این کار به نوبه خود به نظر بنده بهترین مشابه کرید اونتوس هستش و کیفیفیت رایحه و شیشه ۱۰ از ۱۰ هستش. این یه کار فوق العاده با پخش عالی هستش و فقط به علت قیمت بالا در رتبه سوم قرار میگیرد. قیمت حدود ۲ میلیون تومان.

عطر ادکلن تیزیانا ترنزی اوریون-Tiziana Terenzi Orionعطر ادکلن تیزیانا ترنزی اوریون-Tiziana Terenzi Orion

۴- رویال وینتیج از میکالف: شباهت رایحه ۹ از ۱۰ و کیفیت شیشه و جعبه عالیست. این عطر از استحکام رایحه بسیار بالا برخورداه و کمی باوقارتر و مستحکم تر از اونتوس هستش. قیمت حدود ۲میلیون تومان.

عطر ادکلن ام میکالف رویال وینتیج-M. Micallef Royal Vintageعطر ادکلن ام میکالف رویال وینتیج-M. Micallef Royal Vintage

۵-مانسرا سدرات بویز: شباهت رایحه ۶ از ۱۰ و کیفیت شیشه و بسته بندی عالیست. رایحه اولیه آن کمی لیمویی تر است. قیمت حدود ۸۰۰ هزار تومان

عطر ادکلن مانسرا سدرات بویز – Mancera Cedrat Boiseعطر ادکلن مانسرا سدرات بویز – Mancera Cedrat Boise

۶- ادکلن ماین از مارک جوزف: شباهت رایحه ۵ از ۱۰ و کیفیت ظاهری خوب.قیمت حدودا ۲۰۰ هزار تومان

عطر ادکلن مارک جوزف ماین پورهوم-Marc Joseph Mine pour hommeعطر ادکلن مارک جوزف ماین پورهوم-Marc Joseph Mine pour homme

۷-ریو اویتوس از ریو: شباهت رایحه ۶ از ۱۰ و کیفیت شیشه و جعبه متوسط است. بوی زننده آن باعث سرفه میشود و به نظر بنده محتویات کاملا شیمیایی است و کیفیت پایینی داره. قیمت حدودا ۱۷۰ هزار تومان

عطر ریو اویتوس-ادکلن ریو اونتوس-Rio Avaitusعطر ریو اویتوس-ادکلن ریو اونتوس-Rio Avaitus

 

در پایان اگر بخواهم یکی از محصولات با قیمت پایین رو انتخاب کنم قطعا کلاب دی نایت اینتنس هست و بعد از آن سوپر میسی نقره ای و اگر به صورت کلی بدون توجه به قیمت بخواهم انتخاب کنم قطعا اوریون از ترنزی هستش.



:: بازديد از اين مطلب : 510
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()