آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

نرم افزار مدیریت رستوران عارف رایانه، برنامه ویژه حسابداری و مدیریت انواع مراکز فروش اغذیه اعم از: رستوران، فست فود، کافی شاپ، آشپزخانه، سفره خانه، کترینگ، کافه، اغذیه و ساندویچ فروشی و ... توسط رایانه می باشد.

نرم افزار رستوران

نرم افزار رستوران

نرم افزار مدیریت رستوران عارف رایانه، برنامه ویژه حسابداری و مدیریت انواع مراکز فروش اغذیه اعم از: رستوران، فست فود، کافی شاپ، آشپزخانه، سفره خانه، کترینگ، کافه، اغذیه و ساندویچ فروشی و … توسط رایانه می باشد.
سادگی و سهولت کار با این نرم افزار رستوران باعث گردیده است تا در کوتاه ترین زمان، عملیات صدور فیش صندوق و تهیه گزارشات مربوطه را انجام داد. قابلیت تعریف و طبقه بندی انواع کالا در نرم افزار، این امکان را بوجود آورده است تا برای هر گونه غذا، نوشیدنی، دسر، سرویس و … فیش صندوق صادر نمود.
مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی، صندوق و صدور فیش، سیستم انبارداری، صدور اشتراک برای مشتریان، مدیریت پیک و میز و … را از امکانات مهم این نرم افزار رستوران می توان نام برد.

سفارش و دانلود نرم افزار رستوران

با سفارش آنلاین نرم افزار مدیریت و حسابداری رستوران و فست فود، می توانید نسخه اصلی این نرم افزار را در کمتر از چند دقیقه دانلود و بر روی رایانه خود نصب و استفاده نمائید.

دستگاه کالرآیدی (Caller-ID) برای نرم افزار رستوران

همانطور که می دانید هنگام سرویس دهی به مشتریان خارج از رستوران، مشاهده آدرس و مشخصات مشتری در نرم افزار، علاوه بر پاسخگویی راحت تر و تسریع در عملیات صدور فیش غذا، باعث کیفیت و سرویس دهی بهتر به مشتریان رستوران نیز می گردد. برای این منظور می توان از از سیستم کالر آیدی موجود در نرم افزار رستوران عارف رایانه استفاده نمائید.  عارف رایانه دستگاه های آی دی کالر مخصوص استفاده این نرم افزار را نیز به طور مجزا ارائه می نماید. این دستگاه ها از طریق پورت USB به رایانه متصل شده و از 2 تا 8 خط تلفن را به طور همزمان مانیتور می نمایند

معرفی نرم افزار رستوران

نرم افزار رستوران عارف رایانه برنامه ای است که توسط شرکت عارف رایانه جهت مدیریت و حسابداری رستوران، فست فود، کافی شاپ و انواع مراکز فروش اغذیه تولید شده است.
این نرم افزار رستوران با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، عملیات فروش روزانه را در سیستم ثبت کرده و علاوه بر صدور انواع فیش غذا و فاکتور های مربوط به خرید و فروش کالا، امکان مدیریت فروش رستوران را برای مدیران فراهم نموده است.
در نرم افزار رستوران عارف رایانه، هر مدیر یا منشی رستوران می تواند با تعریف منوی مربوط به رستوران یا فست فود خود، در کمتر از چند ثانیه برای مشتریان فیش صادر کرده و در پایان روز، از فروش انجام شده گزارشان مربوطه را تهیه نمائید. همچنین امکان تعریف پیک موتوری و فروش از طریق دستگاه آی دی کالر (بدون پرسیدن کد اشتراک از مشتری) امکان صدور فیش امکان پذیر است.
.
نرم افزار رستوران عارف رایانه دارای بیش از 7 سال سابقه اجرایی، در بسیاری از مراکز فروش اغذیه همچون: رستوران، فست فود، کافی شاپ، ساندویچ فروشی، سفره خانه و … در حال استفاده می باشد و در حال حاضر ویرایش 2014 این محصول، با امکانات بیشتر و فرمت های جدید بانکی قابل دانلود و استفاده باشد.
.
قیمت نرم افزار رستوران عارف رایانه نسبت به سایر نرم افزار های مشابه ارزانتر بوده و تا کنون بابت پشتیبانی و ارائه آپدیت های جدید در سالهای آتی استفاده از آن، هیچگونه هزینه اضافی از کاربران دریافت نگردیده است. کادر پشتیبانی و توسعه این نرم افزار مفتخر است به اینکه بخشی از مشتریان این محصول را توسط معرفی کاربران در حال استفاده آن بدست آورده است.

ویژگی های کلی نرم افزار رستوران

امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه منشی و مدیریت به طور همزمان)
داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
سرعت بالا در صدور و پرینت چک و امکان تهیه گزارشات متنوع از وضعیت و صورتحساب چک های پرداختی و دریافتی
مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان و مدیران تعریف شده
امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
بروز رسانی خودکار نرم افزار رستوران از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

منبع مطلب: نرم افزار رستوران



:: بازديد از اين مطلب : 828
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

نرم افزار انبارداری و فروش عارف رایانه | نرم افزار انبارداری یک برنامه ی ساده جهت کنترل و مدیریت کالاها در انبار های مختلف، صدور انواع فاکتور خرید و فروش توسط رایانه می باشد.

نرم افزار انبارداری

نرم افزار انبارداری

توسط این نرم افزار انبارداری می توان عملیات ورود و خروج کالا را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی در سیستم ثبت کرده و گزارشات متنوع از سیستم انبار گردانی تهیه نمود.
توسط قابلیت تعریف و طبقه بندی انواع کالا در این نرم افزار انبارداری می توان هر گونه انبار و ورود و خروج کالای آن را مدیریت نمود.
نرم افزار انبارداری عارف رایانه مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی و امکاناتی نظیر: سیستم دریافت و پرداخت، دفتر چک، دفتر یادداشت و یادآوری و … را از امکانات مهم دیگر این نرم افزار می توان نام برد.
نسخه اصلی نرم افزار انبارداری، علاوه بر دارا بودن پشتیبانی، همراه با یک حساب سامانه پیام کوتاه رایگان عرضه می شود.

معرفی نرم افزار انبارداری

نرم افزار انبارداری عارف رایانه نام نرم افزاری است که توسط شرکت عارف رایانه جهت چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکیتولید شده است.
این نرم افزار انبارداری با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا ار انبارهای متعدد را در سیستم ثبت کرده و علاوه بر چاپ انواع رسید و فاکتور ورود و خروج کالا، امکان مدیریت انبارها را برای مدیران فراهم نموده است.
در نرم افزار انبارداری عارف رایانه، هر انباردار یا مدیری فروش می تواند با توجه به نوع انبار خود، کالاهای متنوع را در تعریف کرده و تا سه سطح طبقه بندی نماید و با با توجه به نوع کالا، یا انبار گزارشات متنوع از سیستم انبارداری تهیه نماید.
.
برنامه انبارداری عارف رایانه با توجه به امکانات و کیفیت این محصول دارای قیمت مناسب بوده و تا کنون بابت پشتیبانی و ارائه آپدیت های جدید در سالهای آتی استفاده از آن، هیچگونه هزینه اضافی از کاربران دریافت نگردیده است. کادر پشتیبانی و توسعه این نرم افزار انبارداری مفتخر است به اینکه بخشی از مشتریان این محصول را توسط معرفی کاربران در حال استفاده آن بدست آورده است.
.

ویژگی های کلی نرم افزار انبارداری

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و تغییر اطلاعات بر روی رایانه انباردار و مدیریت به طور همزمان)
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

امکانات اصلی نرم افزار انبارداری

  • امکان تعریف انبار به تعداد مورد نیاز
  • امکان تعریف کالا با امکان گروه بندی کالا تا دو سطح در انبارهای متعدد
  • امکان تعیین حداقل،حداکثر و نقطه سفارش کالا
  • امکان تعریف عاملین فروش و تامین کنندگان کالا
  • امکان صدور سند ورود و خروج و ثبت آمار دقیق تعدادی و ریالی کالا
  • امکان انتخاب سریع کالا توسط دستگاه بارکدخوان و یا کلید میانبر
  • کاردکس کالا به صورت ریالی و تعدادی به تفکیک انبارها،کالاها و تامین کنندگان کالا

منبع مطلب: نرم افزار انبارداری



:: بازديد از اين مطلب : 714
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

این بخش ویژه همکاران پزشک و مدیران مراکز پزشکی می باشد و به معرفی نرم افزار مطب کلینیک و درمانگاه پزشکی نگارش 2016 که یکی از جامع ترین نرم افزار های تولید شده در داخل کشور می باشد پرداخته شده است.

نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مطب

نرم افزارمطب نسخه 2016، یکی از کامل ترین نرم افزار های مدیریتی تولید شده در ایران می باشد که جهت حسابداری و مدیریت پرونده بیماران انواع مطب های پزشکی، دندانپزشکی ، ارتوپدی، توانبخشی، ترک اعتیاد، پوست مو و زیبایی، و… ارائه شده است. پزشکان محترم با نصب نرم افزار مدیریت مطب بر روی رایانه خود، دیگر نیازی به ثبت اطلاعات پرونده پزشکی بیماران یا سوابق پزشکی ایشان بر روی کاغذ نخواهند بود

این نرم افزار طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید شده و تمامی امور مربوط به مدیریت مطب پزشکان را انجام می دهد.

مدیریت مطب با نرم افزار مطب

امروزه بسیاری از پزشکان برای مدیریت مطب و پرونده بیماران خود به تکنولوژی رایانه و نرم افزار روی می آورند. استفاده از رایانه و نرم افزار در مطب ها باعث شده تا مدت زمان کوتاه تری برای ثبت، جستجوی و مدیریت پرونده های پزشکی بیماران صرف نمود. از طرفی مدیریت امور داخلی مطب در صورت بالا بودن تعداد بیماران مراجعه کننده، کاری وقت گیر می باشد و توسط نرم افزار مطب می توان این عملیات را در کسری از زمان و با دقت بالاتر انجام داد.

مدیریت کلینیک و درمانگاه با نرم افزار مطب

کلینیک ها و درمانگاه های پزشکی نیز با توجه به تعداد پزشکان، دستیاران و پرسنل مرکز نیز نیاز به مدیریت دقیق تر با سرعت و کیفیت بالاتر دارند. حسابرسی و تهیه گزارش از کارکرد پزشکان با توجه به درصد سهام ایشان از خدمات ارائه شده در مرکز، خود به تنهایی کاری وقت گیر محسوب می گردد. همچنین مدیریت بیماران هر پزشک به طور مجزا، تعیین وقت ملاقات برای بیماران و یادآوری توسط منشی نیز نیاز به صرف وقت دارد. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک و درمانگاه 2016 امکان مدیریت تمامی امور یک مرکز پزشکی با ده ها پزشک و پرسنل و هزاران بیمار یا مراجعه کننده را برای مدیران این مراکز فراهم می نماید.

امکانات نرم افزار مطب کلینیک و درمانگاه

  • امکان استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (مشی و پزشک به طور همزمان)
  • انعطاف بالا در بهره گیری و تهیه گزارشات از کارکرد پزشکان و دستیاران، صورتحساب بیماران و …
  • مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری اوقات و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار مطب از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان
  • امکان تعریف پزشک به تعداد مورد نیاز (قابل استفاده برای چند پزشک در یک مرکز) و تعیین درصد سهم از درآمد
  • امکان تعریف و طبقه بندی انواع تعرفه های خدمات تشخیصی ودرمانی قابل ارائه در مرکز
  • امکان تعریف انواع دوره های درمانی جهت پذیرش بیماران
  • امکان تعریف انواع شرح حالات بیماران جهت دسترسی بهتر برای درج در پرونده مراجعین
  • امکان تعریف علت های مراجعه بیماران و تشخیص های درمان پیشفرض جهت بررسی پرونده بیمار
  • امکان تعریف نواحی بدن بیماران باتوجه به تخصص پزشک ، جهت گزارش و تفکیک خدمات انجام شده
  • امکان ثبت سوابق پزشکی از قبل تعیین شده باتوجه به نوع مطب یا درمانگاه جهت درج در پرونده بیمار
  • سیستم تشکیل پرونده بیماران و ثبت سوابق پزشکی ، تصاویر دیجیتال
  • سیستم پذیرش بیماران و ثبت عملیات انجام شده در مرکز برای بیمار
  • امکان محاسبه درصد سهم پزشکان و پرسنل از خدمات ارائه شده به مراجعین
  • سیستم صندوق و گزارش حساب بیماران و پزشکان
  • سیستم رزو وقت جهت تعیین اوقات ویزیت بیماران با امکان ارسال SMS یاد آوری وقت خودکار
  • سیستم انبارداری و داروخانه جهت کنترل ورود و خروج کالا یا دارو
  • سیستم چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی پزشکان
  • سیستم بانک تصاویر و درج انواع تصاویر مربوط به دوره درمانی، آزمایشات و یا سوابق پزشکی بیمار
  • سیستم گزارش ساز پویا و امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های مختلف برنامه با توجه به نیاز پزشک

شما می توانید توسط تماس با شماره شرکت که در بالا قرار گرفته است نرم افزار مطب را از طریق خرید آنلاین یا ارسال پیک تهیه و مورد استفاده نمائید.

منبع مطلب : نرم افزار مطب 



:: بازديد از اين مطلب : 679
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
برنامه اندروید | دانلود تلگرام | واتس آپ اندروید |  کلش رویال

 

http://www.rupload.ir/upload/eyjodzagx4s5ezs32.png



برنامه اندروید:

 برنامه اندروید  (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل موبایل است که گوگل برای اسمارت فون‌ها و تبلت‌هاو هم اکنون برای تلویزیون‌ها عرضه می‌نماید و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می‌دهداندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است و بیشترین استفاده را در بین سیستم عامل‌های موبایل دارد.

تلگرام:

پیام‌رسان تلگرام
 (به انگلیسی: Telegram) پیام‌رسانی چندسکویی است که برای نسخه‌های کلاینت متن‌باز است. کاربران  می‌توانند  با دانلود تلگرام پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد (همه انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود) خودویرانگر و رمزنگاری‌شده تبادل کنند. تلگرام رسماً برای اندروید و آی‌اواس (از جمله تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای-فای) در دسترس است. نرم‌افزارهای کلاینت غیررسمی برای ویندوز فون، همین‌طور نسخه وب، نسخه اواس ده، نسخه لینوکس و یک کلاینت دسکتاپ ویندوز از توسعه‌دهنده‌های مستقل که از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار تلگرام استفاده می‌کنند در دسترس هستند.کاربران نرم‌افزار امکان تبادل پیام، عکس، ویدیو و فایل تا حجم ۱٬۵ گیگابایت را دارند. تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس پاول دورف اداره می‌شود.


واتس‌اَپ:

واتس‌اَپ
 (به انگلیسی: WhatsApp) یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه جن کوم است. پیام‌رسان WhatsApp سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند آندروید، آیفون، نوکیا، و بلک‌بری است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا و یا WLAN (وای-فای) برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. این سرویس پیام رسانی تنها سال اول رایگان است و پس از آن ۰٫۹۹ دلار در سال باید پرداخت شود. واتس اپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای اس ام اس یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند. واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند.
 
کلش رویال :

 Clash Royal یک بازی استراتژیک آنلاین برای دستگاه های اندروید و آی او اس می باشد که به تازگی توسط کمپانی نام آشنای سوپرسل سازنده بازی های محبوب کلش آف کلنز , هی دی و بوم بیچ ارائه شده است.  در بازی کلش رویال شخصیت ها  مشابه شخصیت های بازی کلش آف کلنز می باشد اما طراحی و گیم پلی بازی کاملا متفاوت است. در این بازی کارتی شما می توانید به صورت رو در رو و در زمان واقعی در مقابل حریفان خودتان قرار بگیرید و با آن ها به مبارزه بپردازید. هدف شما در این بازی ارسال نیروها به سوی ارتش دشمن و تخریب ساختمان ها و تجهیزات و سرنگونی پادشاه آن برای جمع آوری کارت ها می باشد. همچنین شما می توانید یک قبیله تشکیل دهید و کارت ها و حملات خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. اگر از آن دسته کاربران بازی پرطرفدار کلش آف کلنز می باشید پیشنهاد می کنیم حتما این بازی زیبا را دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: برنامه اندروید , دانلود تلگرام , واتس اپ , کلش رویال ,
:: بازديد از اين مطلب : 659
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بیماری هیپرویتامینوز در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.

هیپرویتامینوز

هیپرویتامینوز

بیماری هیپرویتامینوز   در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.لازم به تذکر است که مصرف بیش از اندازه بعضی ویتامین ها نیز عوارضی را ایجاد می کنند که به طور کلی به هیپرویتامینوز  موسوم اند .

1- هیپرویتامینوز A  

به گزارش بخش تغذیه سایت آسان طب مصرف بیش از مقدار لازم ویتامین A به صورت حالتی به نام مسمومیت به نام هیپرویتامینوز  آ ظاهر می شود . اثار هیپرویتامینوز  A  عبارتند از : لاغری ، خشکی و ترک پوست بدن ، بی اشتهایی ، شکنندگی ناخن ها ، ریزش موها ، ورم لثه ها ، زخم گوشه دهان ، بزرگی کبد ، کم خونی و بالاخره بعضی ناراحتی های عصبی . برای درمان عوارض فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع کرد .

2- هیپرویتامینوز D

در هیپرویتامینوز  دی وقتی ویتامین D بیشتر از مقدار لازم مصرف گردد ، عوارضی عارض می گردند که مهمترین آنها اینست که  بالا رفتن مقدار کلسیم خون اگر ادامه یابد عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت . جهت مداوای عارضه فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع نمود .

3- هیپرویتامینوز K

به گزارش بخش سلامت سایت آسان طب ، در هیپرویتامنوز   K زیادتر از مقدار لازم مصرف نمودن از ویتامین کا سبب بالا رفتن بیلیروبین خون و بزرگی کبد شده و گاهی نیز در اثر عدم قطع منابع دارویی ، ممکن است سبب مرگ گردد . جهت درمان عوارض باید قبل از هر عملی منابع دارویی را قطع کرد .

منبع مطلب هیپرویتامینوز: سایت آسان طب

http://asanteb.com



:: بازديد از اين مطلب : 674
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

درد زانو که در مفصل بین استخوان ران و ساق پیدا می شود ، درد مفصل است و چند حالت دارد : گاهی بدون ورم است گاهی با ورم و گاهی نیز مفصل آب می آورد و اگر این درد زانو در دو طرف زانو در طول پا امتداد پیدا کند عرق النساء یا سیاتیک نامیده می شود .

درد زانو

درد زانو

درد زانو که در مفصل بین استخوان ران و ساق پیدا می شود ، درد مفصل است و چند حالت دارد : گاهی بدون ورم است گاهی با ورم و گاهی نیز مفصل آب می آورد و اگر این درد زانو  در دو طرف زانو در طول پا امتداد پیدا کند عرق النساء یا سیاتیک نامیده می شود . در زیر به برخی از راههای تسکین و درمان درد زانو اشاره کرده ایم . امیدواریم استفاده کافی را از آن ببرید .

درمان درد زانو

جهت معالجه درد زانو تا زمانی که در مفصل ورم نباشد درد مفصل از رطوبت است و احتیاج به داروهای ضمادی و خوراکی دارد . از جمله داروهایی که به صورت ضمادی برای درد زانو مصرف می شود می توان مخلوط آب غوره و نمک طعام عصاره یا له شده پیاز عنصل با آب غوره – آبی که توکلیجه در آن جوشیده باشد ، روغن بادام شیرین – روغن های گرم مزاج مانند روغن کنجد یا روغن زیتون – سالیسیلات محلول در آبگرم را نام برد و جهت خوراکی می توان از حب های درشت منیزی که به قدر نخود درشت باشند به مدت سه روز و روزی سه عدد میل نمود و اگر حب های کوچک باشند باید روزی نه عدد خورده شود تا سه روز و برای اینگونه افراد راه رفتن و گرم نگهداشتن و حمام های گرم و آب های معدنی گرم و وان پر از آب داغ که در آن قرار گیرند بسیار نافع است . و چنانچه در محل مفصل ورم باشد مزاج آن گرم است و باید همراه با مداوای مربوط چند عدد زالو نیز در روی ورم مفصل انداخته شود .

به گزارش بخش اخبار پزشکی سایت اسان طب ،دوای اصلی درد زانو  یا درد مفاصل از هر نوع که باشد گرم مزاج باشد یا سرد مزاج یا به صورت سیاتیک روماتیسمی سورنجان است که به صورت ذیل مصرف می گردد . ابتدا سورنجان – توکیجه – اصل سوس – هلیه سیاه – تخم کرفس که از هر کدام مقدار دو مثقال را دم کرده و آب دارو را پس از صاف نمودن جوشانده به عنوان نرم کننده و آماده کننده برای مداوا به نام منضج می خورند و فردای آن روز یکی از داروهای زیر را به عنوان مسهل می خورند : مقدار هشت تا ده مثقال روغن کرچک یا پنج مثقال سنای مکی و پنج مثقال گل سرخ را جوشانده و می خورند . اگر دسترسی به سنا نبود می توان مقدار چهار مثقال مغز میوه فلوس را مصرف نمود و روزی که مسهل خورده می شود نباید نان یا میوه های خام همراه آن خورده شود .

می توان جهت ادامه درمان درد زانو  یا در مواقعی که خوردن مسهل مقدور نیست استخوان قلم گوسفند را سوزانده و به صورت زغال در آورد سپس پودر نموده و با پودر سورنجان مخلوط و در کپسول نموده و روزی دو سه کپسول قبل از صبحانه تا چند روز خورده شود .

منبع مطلب دردزانو : سایت آسان طب

http://asanteb.com



:: بازديد از اين مطلب : 660
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

سرخک یکی بیماری ویروسی است که به صورت بیماری عفونی در می آید ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می سازد .یکی از علایم سرخک تب است . تب معمولا زیاد و حدود 40 یا 41 درجه بدن بیمار حرارت داشته و تب حدود هفت روز ادامه دارد .

علایم سرخک

علایم سرخک

سرخک یکی بیماری ویروسی است که به صورت بیماری عفونی در می آید ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می سازد . بیشتر بچه ها به این بیماری مبتلا می شوند تا افراد بزرگ و هرکس یکبار به این بیماری مبتلا گردد برای همیشه در برابر آن مصونیت پیدا می کند . در زیر به 9 مورد از آثار و علایم سرخک اشاره می کنیم :

1-یکی از علایم سرخک تب است . تب معمولا زیاد و حدود 40 یا 41 درجه بدن بیمار حرارت داشته و تب حدود هفت روز ادامه دارد .

2-بینی مانند حالت سرماخوردگی ترشح دارد .

3- سرفه با گرفتگی بینی و عطسه و درد گلو همراه است اما معمولا بدون خلط است .

4- ورم ملتحمه با قرمزی چشم همراه است .

5- بیمار از نور می ترسد و نور او را ناراحت می کند .

6- سه روز پس از ظاهر شدن اثار بیماری ، جوش های قرمز آجری رنگ و نا منظم ابتدا در صورت بعد در تن بیمار و سپس در سایر اندام های او ظاهر می شود .

7- ناراحتی عمومی و کوفتگی شدید است .

8- از دیگر علایم سرخک اینست که مخاط حلق قرمز است و ترشح زرد رنگی در روی لوزه ها مشاهده می شود .

9- مرکز زبان پر از بار است اما نوک و اطراف زبان قرمز رنگ است .

4-0 روز بعد از شروع بیماری جوش ها ابتدا در صورت و پشت گوش ها ظاهر می شوند و روز دوم ظاهر شدن شروع می کنند به متصل شدن به هم در حالیکه جوش های تنه تازه در حال ظاهر شدن هستند و روز سوم ظهور جوش های تنه شروع به اتصال بهم و جوشهای صورت شروع به پژمردگی میکنند .

درمان علایم سرخک

به گزارش آسان طب ، از داروهای تسکین دهنده سرفه ، داروهای شستشوکننده چشم و آسپرین برای نقصان تب و برای باز کردن بینی از قطره های باز کننده بینی استفاده می شود و به علاوه برای جلوگیری از عفونت های ثانوی مانند ابتلای به سینه پهلو و غیره از آنتی بیوتیک ها استفاده می گردد .

اطبای سنتی معالجه سرخک را نظیر معالجه سرخجه دانسته ومزاج این بیماری را نیز گرم دانسته و بیمار را از خوردن داروها و غذاهای گرم مزاج منع نموده اند . به علاوه مصرف مسهل یا داروهای ملین را نیز بسیار مضر دانسته اند و نوشته اند که باید به این گونه افراد داروهای سرد مزاج و قابض داده شود مانند تخم خشخاش ، تخم کاهو  ، تخم گشنیز ، بنفشه ، نیلوفر ، عناب و سپستان از هر کدام برای خردسالان یک مثقال و برای بزرگسالان دو مثقال اخذ و جوشانده و روزی دو وعده و چند روز به مریض داده می شود و غذاهای خنک به بیمار داده می شود . ضمنا برنج که غذایی مناسب و قابض است برای آنان غذایی مناسب است .

منبع مطلب علایم سرخک : سایت آسان طب

http://asanteb.com



:: بازديد از اين مطلب : 659
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()